23-Mayıs-2012, 05:36 - Tarafsız haber yayınımız ile 3 yıldır sizlerle birlikteyiz...
 
 
 
 
 
ŞİMDİ DE APTAL OLDUK
Buse AYRADİNOĞLU
Buse AYRADİNOĞLU

Eklenme Tarihi: 12-Ekim-2011, 01:52
Okunma Sayısı: 526

Yapılan bir araştırma sonucunda, uzun süre çok yağlı gıdalar yemenin, insanları aptal ve tembel yaptığı anlaşılmış.


Sakin olun panik yapmayın, birazdan işin rengi anlaşılacak. Şimdi bu da nerden çıktı, kim araştırdı, hem kim demiş aptal olduğumuzu demeyin. Öyle her yağlı yiyen aptaldır diye bir şey demiyoruz yanlış anlaşılmasın. Zaten ben bir şey söylemiyorum yine Cambridge Üniversitesi’nin işi bunlar tabii kurbanlar yine meşhur farecikler.


FASEB Journal dergisinde yayınlanan ve Cambridge Üniversitesi'nde fareler üzerinde gerçekleştirilen çalışmada, 10 gün boyunca çok yağlı bir beslenme uygulanan farelerde kısa süreli hafıza kaybı ortaya çıkmış ve fareler egzersizlerini çok zor yapmaya başlamışlar. Durumu masal gibi anlattığımın farkındayım ama sizinle birlikte bende mantığımı zorluyorum şu an. Çünkü farelerin egzersizlerini zor yapma sebeplerinin deney sırasında çok yedirilmeleri sonucu, koca göbekli olmuş olmalarından kaynaklandığını düşünsem de hafıza kaybına bahane bulamadım. Bu sebeple sizinle birlikte bende mantığımı zorluyorum.

Bulgular büyük bir sürpriz gibi görünmezken, araştırmacılar çok yağlı yiyeceklerin insanları aptal ve tembel yaptığını söyledi, artık ok yaydan çıktı. Anneniz ya da eşiniz yemekleri yağlı yapıyorsa size hiç kızmasın tembelleştiniz diye.

 

Peki … Araştırmacılar nasıl bu kanıya varmışlar ?

Farelerin yarısını, az yağlı gıdalarla, diğer yarısını ise çok yağlı yiyeceklerle beslemişler. 4 gün boyunca çok yağlı gıdalarla beslenen farelerin kaslarının ihtiyaçları olan enerjiyi toplamada güçsüz kaldıkları görülmüş. 9 gün sonra da çok yağlı gıdalarla beslenen farelerin labirentten çıkmaları daha uzun sürmüş ve az yağlı gıdalarla beslenen farelere göre bu süreçte daha fazla hata yapmışlar. Bu durum tesadüf değildir umarım.

 

Farelerin insanlar kadar uzun süre yaşamadıklarını belirten araştırmacılar, bu beslenme şeklinin, sonuçlarının kısa dönemde anlaşılması için insanlar üzerinde de kanıtlanması gerektiğini söylemişler. Şimdi aramızda kobay olmak isteyen varsa, parmak kaldırsın. Yoksa az yağlı yiyecekleri tercih edin dememe gerek yok sanıyorum zira tehlike çanları çalıyor.

 

Batı tarzı beslenmenin tipik olarak çok yağlı olduğunu ve bunun obezite, şeker hastalığı ve kalp yetmezliği gibi uzun süreli komplikasyonlarla ilişkili olduğunu söyleyen araştırmacılar olmuştu bugüne kadar. Ancak hiç bu kadar acımazsızını görmemiştik. Hal böyle olunca karar sizin.